z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

Zielona szkoła w Grecji

08/06/2011, dodał: Maciej Liberda czytano: 1875 razy

W dniach od 19-30 V 2011 roku młodzież ZPO z Kasiny Wielkiej wraz z opiekunami panią Dyrektor Janiną Ziemianin i Bernadetą Kaletka była na Zielonej Szkole w Grecji. Były to niesamowite przeżycia dla młodzieży, które na pewno pozostaną głęboko zapisane w pamięci wszystkich uczestników.

Mieszkaliśmy w pięknym miasteczku Nei Pori z najpiękniejszą plażą rozciągającą się, gdzie tylko wzrok pozwolił dosięgnąć. Młodzież nie mogła się nacieszyć takim pięknym widokiem, możliwością plażowania oraz kąpieli w morzu Egejskim, bardzo ciepłym z różnorodnymi muszlami, które zbielaliśmy z zapałem.
Podczas pobytu odwiedziliśmy słynne miejsca Grecji, między innymi:
Thessaloniki, to stolica północnej Grecji z pięknym budownictwem i kulturą bizantyjską, współczesna metropolia miejska, przeplatana śladami historii i zabytkami z okresu rzymskiego: Łuk Galeriusza, Rotunda, Kościoły Bizantyjskie: Agia, Sophia, Demetriusz, Biała Wieża i najsłynniejszy targ na Bałkanach.
Jednym z niesamowitych miejsc były greckie Meteory – Klasztory na skałach, położone w lasach Thesalijskiej równiny. Z 24 klasztorów powstałych w ciągu wieków zachowało się do dziś tylko 6, które nadal wywierają na nas wrażenie.
Egzotyczną wycieczkę odbyliśmy na zielone wyspy archipelagu Sporad, a wśród nich wyspa Skiathos, na lazurowym morzu Egejskim.
Jeżeli Grecja to jeszcze Olimp, mistyczna siedziba dwunastki olimpijskich bogów, z Zeusem i Herą na czele. Olimp znajduję się w Parku Narodowym uznany przez UNESCO zabytkiem międzynarodowej biosfery z unikatowymi eksponatami.
Czas, który tam spędziliśmy wykorzystaliśmy do ostatnich chwil, gdy trzeba było pożegnać greckie tereny i powrócić do rzeczywistości. Wszyscy byli bardzo, ale to bardzo zadowoleni i już prosili panią dyrektor o to, aby w przyszłym roku zaplanowała następną Zieloną Szkołę, która rozwija i poszerza horyzonty każdego człowiek, który pragnie poznawać i zwiedzać świat, który kryje wiele majestatycznych i niesamowitych miejsc. Pani dyrektor uśmiechnęła się i dała nadzieję na nowe przygody. Życzymy każdemu takich przeżyć i zachęcamy do zorganizowania takich wyjazdów.

Przed wyjazdem byliśmy niepewni,
Co nas czeka, czego się spodziewać mamy,
Ale teraz już jesteśmy pewni,
Było pięknie i radośnie,
A pani dyrektor za to bardzo dziękujemy.