z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


Sposób na dobre i trafne wykorzystanie Funduszy Unijnych

17/12/2009, dodał: Maciej Liberda czytano: 2013 razy

Jak w Lubomierskiej „Jedynce” chcą i potrafią wykorzystywać Fundusze Unijne.„Każde dziecko jest zdolne ma tylko inne predyspozycje”.
Howard Gardnem. Realizacja projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia Drogą do Wiedzy” w Szkole Podstawowej nr 1 im. św. Józefa w Lubomierzu


Pierwsze wiążące decyzje Szkoła podjęła już w październiku 2008 roku wyrażając zainteresowanie i chęć udziału w projekcie „Pierwsze uczniowskie doświadczenia Drogą do Wiedzy”.
Projekt ten współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i skierowany jest do uczniów klas pierwszych.


Najważniejsze efekty Projektu:

 

Uczeń:
• rozwija własny potencjał intelektualny,
• buduje motywację do nauki,
• rozwija inteligencje wymagające wsparcia,
• korzysta z bogatego zestawu środków dydaktycznych,
• dostaje szansę lepszego startu szkolnego,
• ma ciekawie zagospodarowany czas wolny.

 

Nauczyciel:
• wdraża najnowsze koncepcje pedagogiczne,
• lepiej poznaje swoich wychowanków.

 

Szkoła:
• otrzymuje bogaty zestaw środków dydaktycznych o wartości 8 000, 00 zł,
• uzyskuje lepsze efekty pracy.

 

Rodzice:
• poznają mocne i słabe strony swojego dziecka, dzięki temu mogą lepiej kierować jego rozwojem.

 

Środowisko lokalne:
• uzyskuje wsparcie dla edukacji zwiększające sukces edukacyjny dziecka.

 

W SP nr 1 w Lubomierzu pracę z uczniami klasy I biorącymi udział w tym Projekcie prowadzono od maja 2009 roku podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej. Od września uczniowie klasy II aktywnie uczestniczyli w zajęciach dodatkowych na których realizowano założenia Projektu. Dzięki bogatej ofercie unijnych środków i pomocy dydaktycznych, nowatorskim metodom i treściom kształcenia mieli oni możliwość rozwijania swoich zdolności, zainteresowań i umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych.
Efektem końcowym Projektu było zaprezentowanie dnia 16 grudnia 2009 roku przez uczniów swoich umiejętności. Z tej okazji gościliśmy w naszej szkole wielu zacnych gości.
Pani Dyrektor Jadwiga Baran – Stożek słowa serdecznego powitania i podziękowania za przybycie na to szczególne wydarzenie skierowała do pana Tadeusza Patality Wójta Gminy Mszana Dolna, licznie zgromadzonych rodziców, grona pedagogicznego i uczniów placówki. Szczególnymi słowami uznania i podziwu obdarowała głównych bohaterów przygotowanej prezentacji kończącej I etap realizacji Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia Drogą do Wiedzy” tj. uczniów klasy II.
Pani Dyrektor odczytała również podziękowanie dla szkoły przesłane na jej ręce od starszego wizytatora Kuratorium Oświaty w Krakowie pana mgr Marka Twaroga: „ … Jeszcze raz gratuluję podjęcia realizacji projektu i nowatorskich metod nauczania, które sprawiają, że nauka staje się radością. Pani wychowawczyni, Krystynie Kolawie życzę wiele radości i satysfakcji z dostrzegania postępów swoich wychowanków.”
Uczniowie klasy II zaprezentowali poszczególne typy inteligencji na podstawie stworzonej przez siebie inscenizacji pt. „W tajemniczym lesie”. Przedstawienie zostało oparte na samodzielnie opracowanych: tekstach dla poszczególnych aktorów, melodiach i instrumentalizacjach piosenek. Wykorzystując również własnoręcznie wykonane pacynki, kukiełki, maski, kostiumy oraz piękną dekorację stworzyli kolorowy, baśniowy klimat przedstawienia. Trudno w tym miejscu nie wspomnieć o towarzyszących małym aktorom emocjach. Nie przeszkodziło im to jednak znakomicie wcielić się w postacie baśniowych bohaterów czego dowodem były gromkie brawa jakie otrzymali mali artyści po występie. Jako nagrodę po inscenizacji każdy uczeń otrzymał pacynkę „Myszkę”.
Następnie uczniowie wraz z wychowawcą p. Krystyną Kolawą uroczyście przekazali unijne pomoce dydaktyczne na ręce kolegów z klasy pierwszej i wychowawczyni p. Grażyny Dawiec, którzy jako następni rozpoczną realizację Projektu.
My już dziś zapraszamy na podsumowanie II etapu wdrażania Projektu, który będzie miał miejsce w czerwcu 2010 roku.

 

Zdjęcia


Dyrektor mgr Jadwiga Baran – Stożek
Wychowawca mgr Krystyna Kolawa